duminică, 29 aprilie 2012

Merluciu la cuptor și frunze de Brassica rapa la tigaie




Protagonistul primei reţete este cea mai puţin pricepută dintre cei doi. Reţeta nu e chiar nouă, originalul e aici. După câteva ore bune i-am dat de hac şi am am primit calificativul: "e bun - nu-i rău".

Ingrediente pentru merluciu:



1 kg fileuri merluciu
250 g cartofi rași cruzi
100 gr pesmet
pătrunjel
sare
piper
3 căței usturoi
suc de lămâie
ulei de măsline ( cca 5-6 linguri )

Ingrediente pentru frunzele de Brassica rapa:


1 kg frunze de Brassica rapa
3 căţei de usturoi
jumătate de ardei iute uscat
ulei de măsline

Peştele

Reţeta spune 250g cartofi. Eu am avut patru cartofi mari, care ajungeau cred la juma' de kil. Reţeta era nouă aşa că decât să fie prea puţin...Am ras cartofii pe răzătoare, i-am amestecat cu pesmetul, un căţel de usutroi ras, sarea, piperul şi pătrunjelul. Pătrunjelul era congelat: ultima oară la piaţă vindeau legături prea mari.

Am aşezat peştele dezgheţat pe hârtie de copt şi l-am stropit cu suc de lămâie proaspăt. Am pus mai apoi amestecul deasupra, şi gata...l-am băgat la cuptor, după ce am uns peştele cu puţin ulei de măsline. Reţeta spune 20-25 de minute, dar eu l-am lăsat mai mult.



Frunzele de Brassica rapa la tigaie

Am curăţat frunzele de tulpini, le-am spălat şi tăiat în bucăţi mari. Am încins puţin ulei de măsline cu usturoi şi ardei iuţi, după care am pus deasupra frunzele.  Se lasă jumătate de oră pe foc. Şi asta era o reţetă nouă, din care am tras nişte invăţăminte: frunzele de Brassica rapa scad foarte tare, aşa că data viitoare trebuie să luăm mai mult.


Pentru că din prea mulţi cartofi iese prea mult aluat, am făcut nişte chifteluţe din ce a rămas. Nu sunt extraordinare, dar ca să nu fie chiar rele le-am aşezat pe o hârtie absorbantă, pentru că aveau prea mult ulei.




Poftă bună!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu